Everness

Vi gör mer än att bara överleva, vi gör livet värt att leva

Bakgrund: När samhället höll på att gå under så samlades några vänner och grannar för att tillsammans bilda en grupp som skulle bli självförsörjande. Dessa blev sen mer av ett gäng med egna regler, kultur, och traditioner. Med tiden blev det mer kräsna över vilka som skulle få rätten att ha ett provmedlemskap hos dem. Delvis krävdes det att man gjort något väldigt betydelsefullt för gruppen samt visar sig vara en långsiktig resurs för dem. Har gänget t.ex. redan flera duktiga jägare så behövs det inte en till. Det räcker alltså inte att ha en snyfthistoria eller försöka tvinga sig in. Är man född inom gänget så behövs däremot ingen annan "intagning". 

Väl medlem får man ta del av alla fördelar, detta är ett gäng som är riktigt bra på samspel likväl lämnar utrymme för individualitet. Deras lyckade taktik gör att de har en så god självförsörjning att de får tid över till fritidsintressen som spel, lekar, tävlingar, träning, musik, hantverk, kreativt arbete med kläder mm.

Zon-id/zonfängelse Det är inte troligt men teoretiskt sett kan en från Everness ha varit medborgare (Läs mer här) och/eller rymt från ett zonfängelse (Finns info om dessa under "Fria syskonens" sida). Är detta av intresse så skriv det i övrigt om din karaktär (i slutet av anmälnings formuläret) och om fängelse skriv även varför din karaktär togs in. 

Yrke: Inom gruppen hjälps alla åt där det behövs. Alla har ett ansvarsområde men utöver det är det vanligt att man hjälps åt efter behov eller när tillfälle ges. Skulle man t.ex. finna resurser eller höra hemlig information så är det dock rekommenderat att dela det med de som har de till sina ansvarsområden. En procentuell del av de resurser (fysisk eller resurs i form av info) man fått ska delas med resten av gruppen, resten får man göra det man vill med (ex. sälja till utomstående).
Ansvarsområden:
* Matfixare - Finner/jagar/odlar och lagar mat
* Lootare - Söker resurser i form av material och föremål.
* Lyssnare - Söker, samlar och analyserar fakta, historik och såklart skvaller
* Fixare - Sy, snickra, skapa, reparera, pyssla
* Spelare -Stärker gruppen så väl på individ som gruppnivå t.ex. genom stöttning, musik, inbjudan till spel/lekar/brottning/tävlingar/gambling etc.

Namnskick: För att hedra grundaren (en "gamer") så ges alla nya medlemmar (efter godkänd provperiod) ett nytt och ofta väldigt kreativt namn. Namnen baseras ofta på "retro" några tiotalsår före AL, ofta inspirerade av fåniga "första e-posten", spelnicknames etc. Exempel på namn på karaktärer från kampanjen: Gossipgirl, Lunarstorm, MissZink, Friman15 mm.

Klädsel: Denna grupp känns igen på sin "återbruks-stil" dvs. gärna blandade material/färger/mönster, lappningar, hopsydda mixer, ju kreativare desto bättre! Valfria accessoarer. Ej godkänt bära någon typ av camouflage eller militär uniform (undantag enfärgade militärbyxor)

Vapen: Valbart.